Sent ska björnen vakna ur sittt ide

Hallå? Är någon hemma? (Blåser bort dammkornen som samlats som små råttor mellan tangenterna)


Okej, jag ska vara ärlig. Det var så pass längesen jag skrev här att jag till och med behövde pröva mig fram för att komma på vad jag har för inloggningsuppgifter.


Beror det på att vi legat och latat oss och klappat varandra på axeln efter förgående säsongs prestationer? Nej absolut inte, det handlar om ren och skär sjukskrivning från min sida, men nu har fingrarna och huvudet fått vila så påt igen!


Efter en välförtjänt semester så drog laget igång igen den 23 juli tillsammans med vår nya coach Karin Nilsson (Patrik var fullt upptagen med att jobba vidare på brännan nere i Turkiet tillsammans med familjen).  Solbrända ben och blåsor på vart enda finger speglade den första veckan.


Förutom att träna så har laget befunnit sig på trännigsläger både på hemmaplan och i Västerås där det sovs på underbart mjuka och sköna tältsängar som gnisslade så fort någon rörde sig en millimeter. Tur var att kommande utflykt till Västerås då laget spelade Scandic Cup spenderades på hotell.


Resultatet av Scandic Cup blev en sjätteplats efter att ha förlorat matchen om femte plats mot GUIF. DM som vi vanligtvis brukar spela har U-laget tagit hand om i år (där man åkte ut i semifinal), istället har det blivit ett antal träningsmatcher mot allsvenska-elit-och ett norskt lag. Resultaten har vart blandade, både upp och ner. Men det är som det är när det är försäsongen, allt för att få ett så samspelt lag som möjligt.


Idag genomfördes den sista träningen på försäsongen, imorgon börjar allvaret!


/Linderoth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0