Zéro Point.

Gårdagens premiärmatch slutade med förlust. Som hjälp bjöd jag in matchens lirare Andrea Johansson som bloggens första gästbloggare och hon tar er med till onsdagen den 12/9-2012...

Igår spelade jag, liksom de flesta andra i laget, min allra första elitseriematch någonsin och jag fick äran att gästblogga om dagen!

Bussen rullade iväg från Tumba vid 11-tiden och vilken buss det var! Kände mig som en artist som var på turné när jag fick åka en sån här buss med ett långbord längst bak, mindre bord framför, en bänk med diverse saker och oändligt många tv-skärmar. Botkyrka Buss levererar med stil!

Den lyxiga bussen gjorde resan ner till Göteborg mycket behaglig och så vitt jag vet blev ingen åksjuk. Det skulle möjligtvis varit när Theres tog upp sitt ägg som hon kokt hemma och tagit med sig (den lukten var inte nådig). Utan större incidenter än så åkte vi fyra timmar i sträck tills vi hamnade i Borås där lunchen serverades. Efter ett stopp med mat och lite godishandlande rullade vi vidare mot Heidhallen där den historiska matchen för Caperiotumbas Damer skulle spelas.

Matchen i sig var en av de tuffaste men också roligaste jag någonsin spelat. Vi mötte ett bra lag, men vi höll jämna steg och var också uppe i ledningen vid 7-8. Dock höll det inte hela vägen, utan vi gjorde alldeles för många tekniska fel och lät de göra för enkla mål. Matchen rann iväg till deras förmån och slutade 28-19. Trots resultatet är jag nöjd över vår insats och också min egen. Tack vare en massa bra utspel men också grymma cross-passar över målgården fick jag näta hela nio gånger. Målet är att ta familjerekordet och slå brorsan som gjort tio mål som mest i en elitseriematch, men nio i debuten är inte så dåligt det heller. Jag är i alla fall nöjd över min och lagets debut, även om vi har mycket kvar att visa!

Efter matchen åkte bussen hem med ett trött gäng som sov mestadels av resan. Jag hade min helt galet gosiga filt, som jag fick som pris när jag blev matchens lirare. En ny favorit helt klart! Jag kom hem och fick somna i min egen säng vid halv fyra, vilket fick avsluta dagen.

Grej of the Day blev helt klart att det stod om oss och matchen på Text-TV. Jag tycker att man nästan kan klassa oss som kändisar nu, Text-TV is the shit!

Det var allt jag hade att skriva så jag lämnar över till Sarah igen!

/ Andi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0