Träningsläger i Köpenhamn Dag 2

Frukost 08.00 innan avgång mot hallen.

Vi började med intervaller utomhus och det var inte med lätta ben då träningsvärken från ett tidigare pass i veckan gjorde sig påmint hos i princip alla!

Möra klev vi på handbollsplanen och körde mycket skott, försvar och avslutande spel.

Strax efter elva hoppade vi in i duschen innan vi gick och käkade på Mig och chaplin, ett mysigt ställe som bjöd på vad vi kom fram till typ brunch med bl.a. en luftig fast en fast äggröra, brieost, frukt, fisk, pannkakor och diverse. Solen värmde oss innan det var dags att återvända till hotellet för ett lite kortare teoripass.

Ingen rast, ingen ro innan det var dags för dagens andra träningspass, denna gången tillsammans med Kobenhavn Håndbold igen. Martins (Kobenhavns tränare) upprepade konstant tempo, tempo, tempo och helvete va alla sprang tills dom stupade.

Efter avslutat pass togs såklart det obligatoriska lagfotot med båda lagen tillsammans.

Efter duschen var det bara att återvända till hotellet och piffa upp sig. Dags att besöka Nyhavn. Felippa ledde oss till tunnelbanan som hon så säkert visste precis vart den låg, bara att det blev världens omväg innan vi tillslut kom ner i underjorden. Omöjligt att trilla ner på spåren då det är glasväggar framför. Det glömde Fille bort när hon skulle kliva av tåget och gick rakt in i glasdörren…

Efter att återigen någon sett till att vi alla gått ytterligare en omväg för att hitta till Nyhavn kom vi fram till den mysiga lilla hamnen. Där hittade vi resturangen Cap Horn som vi åt middag på, där ”alla barnen fick mat förutom Emma, för henne glömde vi hemma”. Nä inte riktigt, men köket glömde att laga hennes mat så hon fick sin mat när alla andra redan var klara.

Det vi lärt oss om vad man gör som heltidsproffs när man inte tränar är tydligen att fika så vi ville inte vara sämre. Efter maten gick vi och köpte glass/milkshake och det var verkligen sjukt gott efter allt tränande.

Men dagens aktiviteter var inte slut där. Väl tillbaka på hotellet blev vi ombedda att ta på oss oömma kläder och komma ut på baksidan. Dags för lite tävling mellan lagen. Ena tävlingen var att käka upp två svintorra kex så snabbt som möjligt. Ronja, Sköldis och Martina var sjukt snabba! Ronja tuggade i sig fyra kex utan problem, hon är allt bra på att svälja hon...

Den andra tävlingen gick ut på att kasta ägg till varandra utan att de skulle gå sönder. Oturligt nog lyckades Filippa få ett ägg splashat över hela sin tröja så den hade vi kunnat ta med oss till frukosten och gjort äggröra av. Bäst var Eriksson och Tessan som lyckades hålla alla sina ägg hela!

Sent blev det och efter lite skitsnack på rummen somnade alla gott